Article a l'Indicador d'Economia: “L'eina intel·ligent que s'adapta a l'alumnat”

Logotip Indicador EconomiaPublicat el 07/10/2022

Opositar és fàcil arriba al mercat per revolucionar el mètode per preparar oposicions. Després de prop de quinze anys d’experiència oferint cursos de preparació i treballant amb un mètode propi, l’empresa tarragonina llença una plataforma pionera d’e-learning que els permetrà arribar a alumnes d’arreu de Catalunya i situar-se com a referents al sector oferint un acompanyament de 360°.

El mètode d’Opositar és fàcil es basa en l’experiència personal de la seva creadora i l’equip que l’ha fet realitat, així com en la dels més de 2.000 alumnes que han passat per aquesta acadèmia per preparar oposicions des de l’any 2014. Es tracta de la primera plataforma en línia que incorpora intel·ligència artificial i machine learning en el procés de preparació per unes oposicions a Catalunya. Clara Brull, CEO d’Opositar és fàcil i impulsora del projecte, va desenvolupar el mètode quan estudiava i l’ha aplicat a la formació presencial i en línia que l’acadèmia ha ofert des de la seva creació. “Teníem una llista d’espera de sis mesos i el projecte neix per la necessitat d’arribar, compartir i poder atendre a totes les persones que ens trucaven”, afirma Brull.

Estem davant d’una eina intel·ligent que automatitza i perfecciona la preparació d’oposicions a Catalunya personalitzant els itineraris d’aprenentatge a cada persona que la utilitza i en temps real. Els continguts i tècniques s’adapten a la realitat i necessitats de l’alumnat, optimitzant el temps d’estudi al màxim a mesura que avança al formació. Per fer-ho possible, la plataforma compta amb tres figures essencials creades amb intel·ligència artificial. Un planificador estableix l’itinerari d’aprenentatge més adequat a cada opositor o opositora; mentre que el preparador marca la millor manera d’aproximar-se als continguts i tècniques d’estudi a través de vídeo sessions, anotacions, recursos visuals o podcasts. A això cal sumar-hi el coach, que ofereix acompanyament, sessions de meditació, motivació o mindfulness. Per Clara Brull aquest aspecte és essencial perquè cal tenir en compte “l’ansietat, les pors, l’alimentació i la soledat dels opositors. Tot això és tant o més important que el contingut“. La formació és completament en línia mantenen el component humà i cada alumne té a la seva disposició un equip de professors i professores amb els quals pot fer sessions per resoldre dubtes o ampliar continguts.

La plataforma s’ha desenvolupat internament de la mà de l’equip d’Opositar és fàcil i ha suposat tres anys de treball i una inversió de prop d’1 milió d’euros. Brull explica que “ha estat un procés molt divertit perquè tinc un equip meravellós i implicat en el projecte que ha permès crear una eina nostra”. Tota la feina ha desembocat en una plataforma viva, que aprèn de cada alumne i permet saber en cada moment que està fent l’opositor o opositora per replanificar el camí en el seu benefici.

Actualment ofereixen un total de 27 cursos per preparar una quinzena d’oposicions. L’objectiu d’Opositar és fàcil és oferir formació per totes les oposicions autonòmiques i locals de Catalunya en un termini de tres anys, arribant a la seixantena de cursos per trenta oposicions. Amb aquest salt tecnològic busquen també connectar amb alumnatd’arreu de Catalunya i arribar als 2.000 alumnes i al milió d’euros de facturació al 2024. Entre els plans per al proper any hi ha també una ampliació de l’equip de l’empresa i tenir enllestida l’adaptació de la plataforma amb noves funcionalitats per a persones amb discapacitat intel·lectual.

Clara Brull, CEO d’Opositar és fàcil, uneix en aquest projecte l’afany per innovar i l’entusiasme per la tecnologia amb l’experiència de prop de quinze anys formant persones que es presenten a una oposició. Precisament, a ran d’aquesta experiència assegura que “has d’estar molt segur per opositar, és un compromís i un sacrifici important. Nosaltres preparem per anar al deu, el nivell d’exigència és alt perquè busquem resultats”.

Vocació i mètode

Clara Brull tenia clar des de petita que el seu objectiu era crear i construir, d’aquí que la seva joguina preferida fos un Meccano. Apassionada de la docència, la tecnologia, la gestió d’empresa i amb un esperit emprenedor es va llicenciar en Administració i Direcció d’Empreses amb 19 matrícules d’honor i diversos reconeixements; entre ells el premi extraordinari de final d’estudis d’ADE. Mentre es formava va crear un mètode d’estudi personal que va aplicar també al màster en Gestió Integral de la Qualitat, Medi Ambient i Seguretat Laboral que va cursar a la Universitat Rovira i Virgili i que l’ha portat a crear la seva pròpia acadèmia i plataforma d’e-learning. Centrada en la formació, ha exercit també com a consultora i assessora en l’àmbit públic i privat i és autora de diverses publicacions.

Llegir l’article directament a l'Indicador de Economia